lördag 14 april 2018

Inkasserade utdelningar 2018

Årets hittills inkasserade utdelningar från min aktieportfölj hamnar på totalt 14.369 kr. En summa som jag är väldigt nöjd med. Jag har återinvesterat allt i nya aktier. Min investeringsstrategi för aktieportföljen har mycket fokus på just utdelningar och långsiktig utdelningstillväxt.

Utdelningarna är från:
ABB Ltd: 822 kr
Swedbank A: 2860 kr
Castellum: 2067 kr
Handelsbanken A: 3300 kr
Axfood: 5320 kr


Hur gör ni med er utdelning? Återinvesteras allt eller plockar ni ut lite för att använda till annat?

2 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Ingen dålig utdelning, bra jobbat!
    Jag återinvesterar till 100% och mina utdelningar får nytt jobb omgående, väldigt låg arbetslöshet på börsen;)

    Mvh /K

    SvaraRadera
  2. Tackar! Det låter toppen, visst är det kul att se hur portföljen växer med hjälp av återinvesterad utdelning och ränta på ränta effekt. :)

    SvaraRadera