måndag 16 april 2018

Planerade inköp

Här kommer min så kallade bevakningslista som består av bolag som jag har bevakat ett tag och fortfarande är sugen på att köpa in till min portfölj: Svolder B, Stora Enso R, Nibe Industrier B och Tele2 B. Tycker att de här bolagen är riktiga kvalitetsbolag och att de skulle passa bra i min portfölj. Just nu går jag bara och väntar på att det ska uppstå ett enligt mig bra köpläge. 

Jag gillar verkligen investmentbolag så det bolag som ligger bäst till att hamna i min portfölj är just nu Svolder B. Svolder B passar även in i min investeringsstrategi när det gäller utdelning och utdelningstillväxt, dock är direktavkastningen i dagsläget inte jättehög men jag gillar att bolaget har som policy att skapa god långsiktig utdelningstillväxt. Dessutom handlas bolaget just nu till en fin substansrabatt. 

Nibe Industrier B ser jag som ett fint bolag med mycket tillväxtpotential och ambitiösa målsättningar. Även där finns en fin trend för utdelningstillväxt. Bolaget skulle kunna passa bra till att spetsa till portföljen lite, som i övrigt består av stora bolag. 

Vilka aktier har ni under bevakning? 

2 kommentarer:

  1. Svolder och NCC är jag lite sugen på att ta in i portföljen. Jag har ett litet innehav i Svolder via Öresund, dock skulle jag även vilja ha ett direktägande. NCC vill jag gärna ta in som ett komplement till Skanska som jag redan äger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar. NCC är helt klart ett fint bolag det också! Lycka till.

      Radera