onsdag 18 april 2018

Utdelningsmål 2018

Här kommer en sammanställning av mina förväntade utdelningar från min svenska aktieportfölj för 2018. Jag har som sagt fokus på utdelning och utdelningstillväxt i min svenska aktieportfölj. Nu när utdelningsperioden har börjat rulla igång tänkte jag se hur mina förväntade utdelningar för året står sig mot mitt utdelningsmål 2018 som jag har satt till 37 500kr. (Jag har inte räknat med de nya aktier som kommer köpas in under året)

Castellum: 4 134kr
Latour: 2 610kr
Kinnevik: 1 155kr
Investor: 10 560kr
Handelsbanken: 3 300kr
Swedbank: 3 640kr
Axfood: 5 320kr
ABB: 817kr
Industrivärden: 5 060kr

Om man lägger ihop dessa summor hamnar jag på 36 596kr vilket innebär, om man delar summan på 365 dagar, en passiv inkomst på ganska precis 100kr om dagen, varje dag! Eller en extra månadsinkomst om ca 3000kr. Dock kommer ju inte mina utdelningar månadsvis.. Ett steg närmare ekonomisk frihet tänker jag. Jag återinvesterar all utdelning som jag får in på kontot.

Nu ser jag fram emot alla delårsrapporter som är på gång att släppas från de bolag som jag äger aktier i. Det var glädjande att läsa Castellums rapport igår. Jag är nöjd med min investering i Castellum och planerar att äga dom aktierna väldigt långsiktigt. Ett bra bolag!

Mitt mål på 37 500kr kommer enligt prognoserna uppnås till 97,6%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar